czwartek, 20 września 2018

25. I am strong

Oczywiście masz rację Sofija, to od nas zależy czy będziemy świętować czy żałować. A ja mam zamiar świętować same sukcesy. Przynajmniej w sferze, na którą mam wpływ. Dzięki za przypomnienie 😊

Bilans z dziś: 
- 2x kawa z mlekiem - 40 kcal
- mała miseczka mięsa mielonego z sosem - 200 kcal
- jogurt naturalny - 60 kcal
- energy drink light - 10 kcal
- herbata, woda
Razem: 310 kcal

Jeśli chodzi o energy drinki, to kupiłam ostatnio cały karton 😒 raczej tego nie wyrzycę, ale zrobię prosty eksperyment. Jak zostanie mi 5 sztuk będę ważyć się każdego dnia i spróbuję utrzymywać takie same bilanse tzn np codziennie w miarę możliwości równe 200 kcal i zobaczymy co się będzie działo z wagą jak się skończą energy drinki (np przez kolejnych 5 dni). Sofija przeraziłaś mnie. Ale tak swoją drogą: skąd macie pewność czy kaloryczność produktu podana na opakowaniu jest prawdziwa? Skąd wiecie że np produkt light naprawdę daje mniej energii? Różnica między czekoladą a sałatą jest oczywista ale już np jogurt jogurtowi nierówny. Jakie jest Wasze podejście?

Info nr 20: 
Uwielbiam storczyki i mam ich sporo w mieszkaniu🌺

3 komentarze:

  1. Dobry pomysł z tymi energetykami ale też nie można przesadzić :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewność jest stąd, że producenci mają obowiązek podawać prawdziwe informacje o składzie i kaloryczności, są specjalne kontrole odnośnie tych spraw. I tak, są to wartości uśrednione, ale jak najbardziej poprawne. Produkty Light zamiast np. cukrów używają słodzików, które są sztucznymi wytworami, które po za słodkim smakiem nie mają żadnych wartości odżywczych, nasz organizm nie jest w stanie ich rozłożyć. Co za tym idzie, dostarczają mniej energii, są mniej kaloryczne. Moim zdaniem lepiej zjeść trochę "normalnego" produktu niż obciążać sobie organizm wersją Light, chyba że ma ona dobry skład.
    Cieszę się, że masz takie dobre nastawienie. Trzymaj się i powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo tez zależy od ilości cukrów, każdy z nas troszkę inaczej reaguje na cukry i tłuszcze. Niektórzy mają tendencje do tycia po cukrze, inni po tłuszczu, naprawdę tak jest. A kcal to wartość energetyczna którą można uzyskać ze składników (cukry, tłuszcze, białka)

    OdpowiedzUsuń